Vermelding aanmaken

Vermelding aanmaken

Ga naar ‘Accommodaties’ in de menubalk en klik op het parasolletje bij de acties van de accommodatie (7e icoontje achter accommodatie)

Vermelding aanmaken

Hier kun je een presentatie aanmaken of bewerken voor je accommodatie. Je kunt algemene gegevens invullen, een tekst toevoegen, faciliteiten toewijzen aan je accommodatie en foto's uploaden.

Stap 1: Algemeen

Als eerste krijg je een scherm waarin je de gegevens van de accommodatie kunt invullen.

Soort accommodatie

Hier kun je het type van de accommodatie aangeven. Dit is van belang zodatde advertentie op de juiste websites wordt geplaatst en goed te vinden is in deZoek & Boek module.

Upload afbeelding

Bij ‘Upload afbeelding’ kan een afbeelding selecteren die wordt gebruikt in de advertentiekop. Deze wordt echter niet meteen geüpdatet als je klikt op ‘Gegevens wijzigen’. Dit gebeurd bij de dagelijkse update rond 17.00 uur.

De afbeeldingen helpen ook mee voor de vindbaarheid in zoekmachines. De zoekmachines kijken namelijk naar de originaliteit en de bestandsnamen van afbeeldingen op de websites. Hoe origineler de afbeelding, hoe beter het scoort voor vindbaarheid. Voor de bestandsnaam is het belangrijk om enkele zoekwoorden te verwerken. Zorg er dus altijd voor dat de afbeeldingen niet ‘foto001.jpg’ als naam hebben, ‘vakantiehuis-gezinnen-veluwe.jpg’ is een betere naam.

Aantal (slaap)kamers, slaapplaatsen en ruimtes

Hier kunnen het aantal slaapkamers, slaapplekken en ruimtes (bijv. vergaderruimtes) ingevoerd worden. Deze informatie wordt o.a. getoond op de advertentiekoppen.

Totale capaciteit

Vul hier de maximale capaciteit van je accommodatie in.

Regio

In het dropdownmenu kan je een keuze maken uit een groot aantal regio's. Kies de regio die het meest van toepassing is voor jouw accommodatie.

Aangepast huis

Bij ‘Aangepast huis’ kan ‘ja’ aangevinkt worden als de accommodatie invalide vriendelijk en rolstoeltoegankelijk is. Anders vink je ‘nee’ aan.

Tekstvakken

Er zijn een aantal grote tekstvakken waar je tekst kunt invullen of aan kan passen. Dit is de plek om bezoekers meer te vertellen over jouw locatie. De tekst kun je gemakkelijk per onderwerp invullen. Wanneer je een onderdeel niet invult, zal dit ook niet getoond worden op de website. Tip: locaties met veel informatie worden ook meer geboekt, dus vertel ons zoveel mogelijk over jouw locatie.

Deze tekstvakken zijn:

Introductietekst locatie:

Hier kan je de informatie kwijt over de accommodatie zelf.

Ligging en bereikbaarheid:

Vertel iets over de ligging van jouw locatie, bijvoorbeeld in het bos, dichtbij het station of aan zee. Is jouw locatie makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, per boot of met de auto.

Activiteiten:

Vertel iets over mogelijke activiteiten op jouw locatie. Bijvoorbeeld helpen op de boerderij, wandelen met ezels of een workshop schilderen.

Overige informatie:

Hier kan je informatie kwijt die je in de andere tekstvakken niet kwijt kunt.

Inrichting en sfeer:

Vertel iets over de inrichting en sfeer van jouw locatie. Bijvoorbeeld landelijk ingericht of strak en modern. Een industriële omgeving of klassieke inrichting.

(Vergader-) Ruimtes:

Hier kan je informatie kwijt over de ruimtes die je wilt verhuren.

Overnachten:

Geef hier aan over hoeveel kamers en bedden jouw locatie beschikt en of bijvoorbeeld iedere kamer over een badkamer beschikt.

De Geschiedenis:

Vertel iets over de geschiedenis van jouw locatie.

Eten & Drinken:

Is het mogelijk om te ontbijten, lunchen en dineren op jouw locatie? Worden er bijvoorbeeld streekproducten gebruikt of biologisch gekookt? Je kunt het hier kwijt.

De mensen achter deze locatie:

Vertel iets over jezelf en de mensen die jouw locatie dagelijks runnen.

Tips:

  • Zorg dat de teksten van de advertentie origineel zijn, kopieer en plak dus niet van andere advertenties of van de eigen website. Niet originele content wordt afgestraft in de zoekresultaten van de zoekmachines. Hoe origineler, hoe beter vindbaar.
  • Gebruik zoveel mogelijk woorden voor de omschrijvingen. Dit in verband met de vindbaarheid in zoekmachines.
  • Gebruik [Shift] + [Enter] als je een nieuwe regel wilt beginnen zonder witregel.

Gegevens voor de zoekmachine

Onder de tekstvakken heb je nog 3 velden om in te vullen; de titel van de website, zoekwoorden voor de zoekmachines, en een omschrijving voor de zoekmachine.

Titel (Website)

Wat je invult bij ‘Titel (Website)’ wordt getoond op het tabblad in de browser (zie afbeelding), maar ook in de resultatenpagina van zoekmachines. De titel is voor twee dingen erg belangrijk:

1. Duidelijkheid voor de klant

2. Vindbaarheid voor zoekmachines

Let op! Bij de ingevulde tekst kan er geen gebruik gemaakt worden van trema, apostrof, schuine strepen of aanhalingstekens. Dit zorgt voor problemen m.b.t. de geprogrammeerde code die nodig is om de advertentie op te halen.

Maximale lengte titel

De maximale lengte van een titel wordt bepaald door het aantal pixels (maximaal 512). Dit komt neer op een aantal tekens van 55 tot 60. Daarna wordt de titel niet meer weergegeven en worden er puntjes geplaatst op het eind. Probeer dus altijd binnen de 55 tot 60 tekens te blijven.

Duidelijkheid voor de klant

Het is dus belangrijk dat je een duidelijke naam kiest, zodat de bezoeker de advertentie goed kan herkennen. De accommodatienaam moet dus altijd vermeld worden. Een bedrijfsnaam is optioneel, als je er voor kiest om een bedrijfsnaam te vermelden dan kan je dit het beste achteraan zetten.

Voor een goede leesbaarheid is het gebruik van scheidingstekens erg belangrijk, bij voorkeur het ‘|’ teken.

Vindbaarheid voor zoekmachines

Een titel is één van de belangrijkste factoren voor de vindbaarheid in zoekmachines. Hiervoor is het verstandig om zoekwoorden te verwerken in de titel. Als je bijvoorbeeld een groepsaccommodatie hebt, dan is het verstandig om dit als eerste te vermelden. Daarbij is het ook verstandig om de provincie of regio naam te vermelden, aangezien mensen hier vaak op zoeken.

Let op! Bij de ingevulde tekst kan er geen gebruik gemaakt worden van trema, apostrof, schuine strepen of aanhalingstekens. Dit zorgt voor problemen m.b.t. de geprogrammeerde code die nodig is om de advertentie op te halen.

Een voorbeeld van een goede titel is: ‘Groepsaccommodatie het Voorbeeldhuis | Veluwe, Gelderland’

Zoekwoorden zoekmachines

In het veld ‘Zoekwoorden zoekmachines’ kunnen nog een keer los de woorden of termen gezet worden die mogelijke klanten gebruiken om jou te vinden. Denk aan woorden als; vakantiehuis, vakantie, Nederland, Veluwe, weekend weg, familie, mindervalide. Etc.

Omschrijving zoekmachines

Wat je invult bij ‘Omschrijving zoekmachines’ wordt zichtbaar in de resultatenpagina van de zoekmachine.

Hier dien je een kort verhaaltje neer te zetten over de accommodatie (maximaal 150 – 160 karakters). Hier is het van belang dat de zoekwoorden zijn verwerkt in een kort verhaaltje, die ook aantrekkelijk is om te lezen.

Let op: Bij de ingevulde tekst kan er geen gebruik gemaakt worden van trema, apostrof, schuine strepen of aanhalingstekens. Dit zorgt voor problemen m.b.t. de geprogrammeerde code die nodig is om de advertentie op te halen.

Wijzigingen opslaan

Als je klaar bent met het invullen of aanpassen van de informatie, dan moet onderaan de pagina geklikt worden op ‘Gegevens wijzigen’. De wijzigingen worden dan opgeslagen.

Stap 2: Faciliteiten

Bovenin de menubalk met de grote pictogrammen kun je klikken op 'Faciliteiten'. Hier kun je allerlei faciliteiten en opties aanvinken. Deze worden vervolgens op een apart tabblad van de advertentie weergegeven.

Thema's

Vink hier de thema's aan welke van toepassing zijn op jouw locatie. Zo help je bezoekers van de site met het maken van een goede keuze.

Faciliteiten

Onder deze kopjes kun je aanvinken welke faciliteiten van toepassing zijn op jouw accommodatie.

Capaciteit

Hier kun je aangeven wat de capaciteit is van jouw accommodatie.

USP's

Om onze bezoekers er nog meer van te overtuigen dat ze jouw locatie moeten boeken, kun je bij USP's 5 "Unique Selling Points" invullen die jouw locatie uniek maken. Hierdoor maak je in een beknopt overzicht voor de klant meteen duidelijk wat jouw accommodatie zo bijzonder maakt.

Stap 3: Foto's

Bovenin de menubalk met de grote pictogrammen kun je klikken op 'Foto's'.

De foto’s die je hier plaatst, worden geplaatst om de bezoekers een goed beeld te geven van de accommodatie. Plaats daarom zoveel mogelijk relevante foto’s van de accommodatie (binnen en buitenkant) en van de omgeving. Plaats minstens 4 á 5 foto’s zodat de slider soepel doorloopt naar de volgende foto.

Erg belangrijk is dat de foto’s van goede kwaliteit zijn en dat de bestandsnamen zijn voorzien van zoekwoorden, meer uitleg hierover kan je lezen bij 'Stap 1'.

Als je hebt geklikt op het grote camera pictogram in de balk, klik dan vervolgens op de grote groene plus om een afbeelding toe te voegen. Hier kan je een bestand selecteren en deze een titel meegeven. De titel van de afbeelding is belangrijk voor het overzicht en voor de vindbaarheid in de ‘Afbeelding’ categorie van de zoekmachines. Vervolgens kan je op ‘Afbeelding toevoegen’ klikken.

Dit kan je meerdere malen herhalen. Als je terug naar het overzicht gaat,zie je welke foto’s zijn toegevoegd. Nadat je alle foto's hebt toegevoegd kun je op de overzichtspagina desgewenst de volgorde van de foto's veranderen d.m.v. slepen. De foto's worden in dezelfde volgorde weergegeven op de website.

Klaar!

Gefeliciteerd! Je hebt de vermelding aangemaakt of gewijzigd.

Mocht je de vermelding voor het eerst hebben aangemaakt voor een (nieuwe) accommodatie en staat deze advertentie nog niet live? Neem dan contact met ons op, dan zullen wij de advertentie koppelen en live zetten.

Neem contact met ons op

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00